شهید محمـود خســروی طبرستانی

جنبــش دانـــش آمـــوزی استان مازندران

شهید محمـود خســروی طبرستانی

جنبــش دانـــش آمـــوزی استان مازندران

شهید محمـود خســروی طبرستانی

آنچه ملاحضه می فرمائید در مورد شهید والا مقام محمود خسروی طبرستانی از شهدای دانش آموز شهرستان بابل می باشد که به همت اعضای جنبــش دانـــش آمـــوزی استان مازندران پژوهش و ارائه شده است . انشاءالله مورد قبول قرار گیرد.
نام پدر : محمدرضا
تاریخ تولد : 1346/11/18
تاریخ شهادت : 1366/01/20
محل تولد : بابل
گلزار شهدای ارامگاه معتمدی بابل
نحوه شهادت : اصابت ترکش
محل شهادت : شلمچه - عملیات‌ کربلای 8
منتظر نظرات و پیشنهادات و اطلاعات شما هستیم.

بايگاني

آخرين مطالب

قسمتی از زندگی نامه شهید محمود خسروی

جمعه, ۱ مرداد ۱۳۹۵، ۰۱:۵۸ ب.ظ

ایشان در ۱۸ بهمن ماه ۱۳۴۶ در خانواده مذهبی در محله آستان مقدس امازاده قاسم (ع) بابل چشم به جهان گشود . تحصیلات دبستان  تا اوایل سال چهارم دبیرستان را در مدارس شهرستان بابل گذرانید .  سال آخر دبیرستان در دبیرستان شهید طالقانی مشغول به تحصیل بود که عشق و علاقه به جهاد و مبارزه و دفاع از میهن اسلامی نگذاشت که شهید تحصیلاتش را به پایان برساند و راهی جبهه نبرد حق علیه باطل شد .

جانش تشنه شهادت بود و توان ماندن در کویر سوزان این کره خاکی را نداشت و باید تا چشمه میرفت …. و چه زیبا این کلام مولا علی (ع) را درک کرده بود که ( دلهایتان را از دنیا بیرون کنید قبل از آنکه بدنهایتان را از آن بیرون ببرند )

دوران آموزش نظامی این شهید بزرگوار در مرکز آموزش گهرباران ساری سپری شد و پس از آموزش راهی مناطق جنگی جنوب گردید.با توجه به رشادت و روحیه بالای شهید وی بعنوان تیربارچی در مناطق پیکار می نمود.

شهید خسروی همچون دیگر شهدا این آستان اردت خاصی به آستان مقدس امزاده قاسم (ع) داشت و از اعضای بسیجیان پایگاه آستان مقدس به شمار می رفت و در جلسات دینی و مذهبی این آستان حضور فعال داشت . شهید خسروی خیلی زود به آرزویش دست یافت و به افلاکیان پیوست .

عروج ملکوتی اش در عملیات کربلای هشت و در شلمچه صورت گرفت.پیکر مطهرش با حضور مردم قدر شناس بابل تشیع و در قطعه آرامگاه معتمدی بابل به خاک سپرده شد .

۹۵/۰۵/۰۱ موافقين ۰ مخالفين ۰
میثم میثم

نظرات  (۰)

هيچ نظري هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی